2016. szeptember 18., vasárnap

Ha maradnék

Sajnos újfent beleestem abba a hibába, hogy nem jegyeztem fel a gondolataimat azonnal, ahogy letettem a könyvet. Tudom, hogy erősen hatott rám a Ha maradnék, de már elég messze van az élmény és volt azóta sok másik, így nem tudom annyira átadni, mitől jó ez a regény. 

Egy újabb utazókönyvről beszélünk - az elmúlt időben kicsit rájukfüggtem, de már próbálom visszafogni magam... :) Néhány nap alatt felfaltam, nem bírtam abbahagyni és a könyv nagy részét végigbőgtem. Megintcsak egy olyan főhősbe sikerült belebotlani, aki akár én is lehettem volna néhány évvel ezelőtt, kisebb változtatásokkal. De összességében - és főleg lelkivilágban - igen közel álltam egykor Miához. 


A photo posted by Nyilas Timi (@kiscsillag0310) on

[vigyázat, spoiler!]
Egyáltalán nem néztem utána a sztorinak, mielőtt elkezdtem, nem tudtam, mit várjak. És ez egy szemét könyv. Körülbelül 10 oldal alatt szeretteti meg veled az összes addig említett szereplőt, aztán egy oldalon belül elvesz majdnem mindenkit. Onnantól egy tehetetlen, sebesült testbe zárva, Mia szemével látjuk az eseményeket, az ő gondolatait olvashatjuk. Elég hosszú időbe telik, mire rájön, hogy rajta áll a választás, él-e vagy hal. A családjával marad az örök életben vagy visszatér a szerelméhez és a barátokhoz, és megpróbálja a legtöbbet kihozni mindabból az életből, ami számára maradt.

Önkéntelenül is azon gondolkoztam el, én hogyan kezelnék egy ilyen helyzetet. Azt hiszem, az életet választanám. Volt egy-két olyan élményem, ami megtanított értékelni az életemet és ragaszkodni hozzá, kapaszkodni belé mindenáron. Ez nem jelenti azt, hogy nem inognék meg, de a végén szerintem ebben is hasonlítanék Miára.
[spoiler vége:)]

Aki még nem olvasta a könyvet: sajnálom, hogy nem sikerült spoiler nélkül megírnom ezt a posztot, de higgyétek el, érdemes kézbevenni! És a folytatás is kívánságlistás lett.

Értékelés: 4/5

Idézetek:

"Ami azt illeti, nyugalmat találok az újszülöttek sírásában. Jó tudni, hogy ennyi küzdeni akarással jövünk a világra."

"Nem kellene ilyesmivel törődnöm. Nem kellene ennyire erőlködnöm. Most először értem meg, hogy meghalni könnyű. Élni nehéz."


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése