2016. május 16., hétfő

Angliai beszerzések

Mire felkaptam a fejem a karácsonyi nyüzsgés, majd a betegen töltött újév után, Papusz és kedves anyukánk kitalálta, hogy márpedig nekem és kedves anyukánknak még a tavasszal meg kell látogatnunk Papuszt a messzi Angliában. Még pislogtam egy hétig, és mire észbekaptam, már repülőjegyünk is volt. Így történt, hogy március elején egy hetet Ashby-de-la-Zouchban töltöttünk.

A photo posted by Nyilas Timi (@kiscsillag0310) on

Az első számú dilemmám bepakoláskor természetesen az volt, hogy milyen könyveket vigyek magammal. Március 1-jén kezdődött a tavasz Bradbury-kihívás, tehát novellákat/meséket mindenképp kellett vinnem, de azért regény is kellett, szóval elég sokat gondolkoztam ezen. A meséket végül megoldotta nekem a Pagony Kiadó, akiktől kaptam két olvasópéldányt, amikről írnom kellett nekik egy-egy szöveget. A regényválasztást pedig a molyos lányok segítették, ugyanis meghirdették az első NemJAK Könyvklub eseményt, amire A kék kastélyt kiáltották ki témának. Az utazás előtti napokban sikerült még gyorsan beszereznem, és igen jó választás volt - részletesebben a következő bejegyzésben olvashattok majd róla.

A második dilemmát az okozta, hogy a Papusz részére nagy mennyiségben szállított cuccoknak - például a kifejezetten pihekönnyű és aprócska La Rousse-lexikonnak - köszönhetően a hazaútra felszabaduló félbőröndnyi űrt milyen arányban töltsem ki Cadbury-csokikkal és kint vásárolt könyvekkel. A könyvek nyertek. Muhaha.
A charity shop egyszerűen csodás találmány. Néhány fontért olyan kincseket találni, hogy eszméletlen. Össze-vissza vásároltam ajándékokat, ékszereket, ruhát, némi homedekort... és könyveket. Na de nem csigázom tovább az idegeket, íme a lista:
  • A Tintaszív Cornelia Funketól. Sok jót olvastam róla, és nagyon érdekel. Ráadásul szép is.
  • Anne Frank naplója. Már sok évvel ezelőtt, mikor Papusz olvasta is felkeltette az érdeklődésem, de a Csillagainkban a hiba óta megint előrébb ugrott a várólistámon. 
  • A Mester és Margarita és Az időutazó felesége egy kategóriába tartoznak: magyarul a legnagyobb kedvenceim között vannak, nem bírtam őket otthagyni 1-1 fontért.
A photo posted by Nyilas Timi (@kiscsillag0310) on


  • Az elveszett jelkép Dan Browntól. Tőle még csak az Angyalok és démonokat olvastam, azt imádtam. Viszont ezzel a kötettel együtt már három műve is megvan ugyanabban az angol kiadásban, igazából ez volt a legfontosabb érv a megvásárlása mellett... :)
  • Holtodiglan. A filmet láttam és imádtam, remélem, a One Dayhez hasonlóan ez is pozitív film-könyv-élmény lesz.
+1: Papusztól kaptam ajándékba Nicky Gumbel Questions of Life című könyvét. Ő mint nemrég keresztelkedett ajánlotta nekem mint nemsokára keresztelkedőnek. 
+2: Ez igazából nem is beszerzés, csak kölcsönzés. :) Az Egy gésa emlékiratait hoztam el Papusztól, mert szeretnék rá a közeljövőben sort keríteni.

Szóval a tanulság, hogy ha Angliába mentek, vagy készüljetek fel a költekezésre és hazafelé a tonnás bőröndök cipelésére vagy messzire kerüljétek el az összes charityt. Hasonló posztot tervezek a Könyvfesztiválról is, remélem, tetszett nektek. :)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése